رستوران داری

آشنایی با مدیریت رستوران و کافی شاپ

رستوران داری

آشنایی با مدیریت رستوران و کافی شاپ

  • ۰
  • ۰

نکات طراحی کافه و انتخاب تم اصلی آن

کافه محلی دنج و جذاب برای گردهمایی‌های دوستانه و یا قرارهای ملاقات خاص است. برخلاف کافی‌شاپ‌ها در کافه بیشتر نوشیدنی‌های گرم و سرد و میان وعده‌هایی مانند انواع کیک سرو می‌شود. طراحی کافه نسبت به کافی‌شاپ‌ها لوکس‌تر بوده و توجه به دیزاین دکوراسیون داخلی آن از مهم‌ترین ویژگی‌ها در جذابیت و استقبال عمومی از آن خواهد بود. یکی از دلایلی که بیشتر افراد را برای رفتن به یک کافی خاص تشویق می‌کند نوع طراحی داخلی و حس خوبی است که از این دیزاین و دکوراسیون به افراد منتقل می‌شود.

 

بیشتر بخوانید : وظایف مدیر کافه رستوران چیست؟

 

 

یک فنجان چای و یا قهوه و هر نوشیدنی دیگر را می‌توان در هرجایی خورد اما حضور در یک فضای دنج و زیبا با یک طراحی جذاب و نوشیدن یک فنجان قهوه در کنار دوستان و یا به‌تنهایی می‌تواند تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش و جالب باشد. درصورتی‌که طراحی دکوراسیون و انتخاب نورپردازی و رنگ‌های کافی را به‌گونه‌ای هوشمندانه و درست انتخاب کنید. کافی شما به یک مکان محبوب و پررونق تبدیل خواهد شد.

مهم‌ترین نکاتی که در طراحی و راه‌اندازی کافه باید موردتوجه قرار بگیرد

هر میزان که در تهیه نوشیدنی‌های مختلف و یا دم کردن قهوه تبحر داشته باشید، این امر به‌تنهایی نمی‌تواند موجب رونق کافه شما باشد. توجه به طراحی داخلی و دیزاین صحیح، از مهم‌ترین نکات در راه‌اندازی یک کافه خواهد بود. اولین چیزی که در ابتدای ورود، توجه مشتری را جلب می‌کند طراحی داخلی کافی است؛ بنابراین بهتر است اصول کلی این دیزاین را رعایت کرده و آن را اجرا کنید.

 

بیشتر بخوانید : طراحی وب سایت رستوران و کافه

 

برخی از اصول مهم در طراحی کافه عبارت‌اند از:

انتخاب تم اصلی

برای کافه خود، یک تم منحصربه‌فرد را انتخاب و آن را به‌درستی اجرا کنید. در این مرحله می‌توانید از طرح‌های خلاقانه و مبتکرانه برای دکوراسیون داخلی کافه استفاده کنید. به‌این‌ترتیب کافه شما صاحب هویتی خاص خواهد شد.

به‌طورکلی برای طراحی کافه می‌توانید تم‌ها و مدل‌های مختلفی را اجرا کنید. این تم می‌تواند متناسب با مشتری‌های شما انتخاب شود. برای کافه‌هایی که بیشترین مشتری‌های آن را جوانان ورزشکار تشکیل می‌دهند، تم اسپرت و ورزشی می‌تواند بسیار مناسب باشد. همچنین می‌توانید از تم‌هایی مانند: تم‌های هنری، تم کتاب، تم کافه گالری، تم‌های فرانسوی و یا تم فیلم و سینما استفاده کنید.

از نکات مهمی که لازم است در انتخاب تم کافه به آنها دقت کنید توجه به سن‌وسال افرادی است که بیشترین مشتریان شما را تشکیل می‌دهند.

برای این کار ابتدا منطقه‌ای که قرار است در آنجا کافی خود را تأسیس کنید را مورد برسی قرار دهید. ممکن است در منطقه موردنظر دانشگاهی وجود داشته باشد در نتیجه بیشترین مشتریان شما از قشر دانشجویان خواهند بود. پس در نتیجه باید کافی خود را متناسب با جوانان و طرح‌های جوان­پسندانه دکور کنید.

همچنین توجه به سطح درآمدی مردم آن منطقه نیز برای طراحی و انتخاب تم اصلی کافه مهم است. نوع نوشیدنی‌ها و میان وعده‌هایی که در آنجا عرضه می‌شوند نیز در انتخاب تم دخیل خواهد بود.

منبع

  • ۰۰/۱۰/۲۹
  • فرهاد عابدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی