رستوران داری

آشنایی با مدیریت رستوران و کافی شاپ

رستوران داری

آشنایی با مدیریت رستوران و کافی شاپ

۵ مطلب در دی ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پشتیبانی نرم‌ افزار حسابداری چگونه است؟

پشتیبانی نرم‌ افزار حسابداری به‌ معنای مجموعه اقدامات، راهکارها و خدماتی است که برای حل مشکلات کاربران با یک نرم‌ افزار حسابداری ارائه می‌گردد. در حقیقت می‌توان گفت کارشناس پشتیبانی از نرم‌ افزارهای حسابداری در شرکت‌هایی که تولید کننده این دسته از نرم‌افزارها هستند استقرار پیدا می‌کند.  وظیفه حل مشکلات نرم‌ افزار مورد نظر را برای کاربران برنامه‌، و در صورت نیاز راهنمایی‌ به آنان ارائه دهد. در این مقاله قصد داریم به این‌ موضوع بپردازیم که پشتیبانی نرم‌ افزار چگونه است.

بیشتر بخوانید : نرم افزار مدیریت رستوران سپند

چگونگی ارائه خدمات پشتیبانی نرم‌ افزار حسابداری

خدمات پشتیبانی از نرم‌ افزار حسابداری ، که عبارت‌ از به روزرسانی‌ نرم‌ افزار و ارائه خدمات اینترنتی، تلفنی و حضوری.

همان‌طور که می‌دانید در طول یک‌ سال، این امکان وجود دارد که به روزرسانی‌های جدیدی برای یک نرم‌ افزار حسابداری به وجود آید. این عامل باعث می‌شود تا امکانات تازه‌ای به نرم‌ افزار مورد نظر اضافه شود و یا برخی از خطاهای آن برطرف گردد. بخش دیگر پشتیبانی این نرم افزارها، شامل خدمات اینترنتی، تلفنی و حضوری است. کارشناس پشتیبانی انواع مختلفی از پیام‌ها کاربران برنامه‌ در طول روز دریافت می‌کنند.

کاربران نرم‌ افزار از طریق روش‌های مختلف از قبیل ایمیل ، تلفن و یا روش‌های دیگر با کارشناس پشتیبان یا واحد پشتیبانی نرم‌ افزار تماس برقرار می‌کنند. این افراد برای حل مشکلات با نرم‌ افزار از واحد پشتیبانی درخواست کمک  و یا قصد دارند که کارشناسان پشتیبانی نرم‌ افزار در زمینه نحوه استفاده از برنامه، آن‌ها را کمک و راهنمایی نمایند.

بیشتر بخوانید : مهمترین مزایای نرم افزار فروش پیشرفته

در بعضی از مواقع نیز این افراد سوالاتی در زمینه مسائل فنی یک نرم‌ افزار حسابداری دارند. بنابراین واحد پشتیبانی نرم‌ افزار باید به سوالات آن‌ها پاسخ دهد و تا حد امکان، راهنمایی‌های مورد نیاز کاربران را در اختیار آن‌ها قرار دهد. برای نمونه، این امکان وجود دارد که یکی از کاربران با اشکالاتی در زمینه صدور سند و فاکتور حسابداری در این سیستم مواجه شود. این کاربر می‌تواند با کارشناس پشتیبان شرکت نرم‌ افزاری مورد نظر تماس برقرار کند و در این زمینه از آن‌ها سوالات خود را بپرسد و یا کمک و راهنمایی مورد نیاز خود را دریافت نماید.

در چنین مواقعی واحد پشتیبانی نرم‌ افزار حسابداری باید بتوانند بهترین راهکار را برای حل اشکالات به کاربر ارائه دهند. بنابراین کارشناسان پشتیبانی از نرم‌ افزارهای حسابداری باید ویژگی‌های قابل‌ توجهی داشته باشند. از جمله اصلی‌ترین این ویژگی‌ها می‌توان به تخصص و مهارت بسیار بالا در این زمینه اشاره کرد. از طرف دیگر چنین افرادی باید نسبت‌ به وظایف خود، آگاهی کاملی داشته باشند و با صبر و شکیبایی بسیار، پاسخ‌گوی سوالات کاربران و برطرف‌ کننده مشکلات آن‌ها باشند.

کارشناسان واحد پشتیبانی باید از دانش فنی و کامپیوتر برخوردار باشند. این در حالی است که در برخی از موارد، برای پاسخ‌گویی هرچه بیشتر و مناسب‌تر به نیاز کاربران، به‌ جز این تخصص‌ها به مهارت‌های دیگری نیز نیاز خواهند داشت.

برای نمونه در زمینه پشتیبانی از یک نرم‌ افزار حسابداری لازم است فرد پشتیبان، علاوه‌ بر این‌ که ساختار کامل نرم‌ افزار مورد نظر را می‌شناسد و از بانک اطلاعاتی مورد استفاده و تمامی مسائل نرم‌ افزاری آگاه است، لازم است به مهارت‌های دیگری نیز مجهز باشد. برای مثال وی باید دانش و مهارت کافی در زمینه مباحث حسابداری و امور مالی را نیز کسب نموده باشد.

پشتیبانی نرم‌ افزار به‌ صورت حضوری، آنلاین و آفلاین

همان‌طور که می‌دانید در سال‌های گذشته، خدمات پشتیبانی نرم‌ افزار حسابداری به‌ صورت حضوری انجام می‌گرفت. یعنی کارشناسان واحد پشتیبانی، در محل مورد نظر مشتری، حضور پیدا می‌کردند و سؤالات او را پاسخ می‌دادند و نیازهای او را برطرف می‌ساختند. اما در حال حاضر و با وجود پیشرفت‌های بسیار زیاد در زمینه اینترنت و تکنولوژی، این دسته از خدمات به‌ صورت آنلاین و اینترنتی نیز انجام می‌گیرد.

ارائه پشتیبانی از نرم‌ افزارهای حسابداری به‌ صورت آنلاین و اینترنتی، بسیاری از هزینه‌های پشتیبانی را کم می‌کند. از طرف دیگر انجام چنین اقداماتی باعث می‌شود تا بهره‌وری کار واحد پشتیبانی نیز افزایش قابل‌ توجهی پیدا کند. برخی از شرکت‌ها  پشتیبانی از نرم افزار خود را به صورت آفلاین نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید : نرم افزار جامع + حسابداری دوبل

وظائف اصلی کارشناس پشتیبانی نرم‌ افزار

در حال حاضر وظایف متنوعی بر عهده‌ واحد پشتیبانی از نرم‌ افزارها از جمله نرم‌ افزارهای حسابداری، قرار دارد. از جمله این وظایف می‌توان به نصب مجدد نرم‌ افزارهای حسابداری بر روی سرور و یا کامپیوتر مشتریان اشاره کرد. این کار در صورت خرابی سیستم نرم‌ افزاری پس‌ از استقرار و نصب اولیه آن روی می‌دهد.

از طرف دیگر کارشناس واحد پشتیبانی از نرم افزار، وظیفه دارد با توجه به نیازهای مشتریان، از قبیل نیازهای تازه ایجاد شده‌ آن‌ها، تنظیمات مورد نظرشان را بر روی نرم‌ افزار حسابداری پیاده‌سازی کند و به اجرا در بیاورد. اصلی‌ترین وظیفه کارشناس پشتیبانی نرم‌افزار، آموزش به کاربران است. چراکه در بسیاری از موارد، کاربران نحوه استفاده از یک نرم‌ افزار حسابداری را نمی‌دانند. بنابراین واحد پشتیبانی و یا کارشناس پشتیبان باید به آموزش آن‌ها اقدام نماید.

تمامی گزارش‌های مشتریان را دریافت و روش برخورد با خطا احتمالی را نیز بشناسد. کلاس‌ آموزشی برای پشتیبانی در نظر گرفته می‌شود. بنابراین این افراد لازم است در این دوره‌های تخصصی شرکت کنند تا توانایی‌های خود را افزایش دهند. این افراد وظیفه دارند گزارش‌های دوره‌ای فراهم نمایند و آن‌ها را به مدیر واحد پشتیبانی ارائه دهند. انجام تمامی این اقدامات باعث می‌شود تا پشتیبانی نرم‌ افزار به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

 

منبع

 

  • فرهاد عابدی
  • ۰
  • ۰

نکات طراحی کافه و انتخاب تم اصلی آن

کافه محلی دنج و جذاب برای گردهمایی‌های دوستانه و یا قرارهای ملاقات خاص است. برخلاف کافی‌شاپ‌ها در کافه بیشتر نوشیدنی‌های گرم و سرد و میان وعده‌هایی مانند انواع کیک سرو می‌شود. طراحی کافه نسبت به کافی‌شاپ‌ها لوکس‌تر بوده و توجه به دیزاین دکوراسیون داخلی آن از مهم‌ترین ویژگی‌ها در جذابیت و استقبال عمومی از آن خواهد بود. یکی از دلایلی که بیشتر افراد را برای رفتن به یک کافی خاص تشویق می‌کند نوع طراحی داخلی و حس خوبی است که از این دیزاین و دکوراسیون به افراد منتقل می‌شود.

 

بیشتر بخوانید : وظایف مدیر کافه رستوران چیست؟

 

 

یک فنجان چای و یا قهوه و هر نوشیدنی دیگر را می‌توان در هرجایی خورد اما حضور در یک فضای دنج و زیبا با یک طراحی جذاب و نوشیدن یک فنجان قهوه در کنار دوستان و یا به‌تنهایی می‌تواند تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش و جالب باشد. درصورتی‌که طراحی دکوراسیون و انتخاب نورپردازی و رنگ‌های کافی را به‌گونه‌ای هوشمندانه و درست انتخاب کنید. کافی شما به یک مکان محبوب و پررونق تبدیل خواهد شد.

مهم‌ترین نکاتی که در طراحی و راه‌اندازی کافه باید موردتوجه قرار بگیرد

هر میزان که در تهیه نوشیدنی‌های مختلف و یا دم کردن قهوه تبحر داشته باشید، این امر به‌تنهایی نمی‌تواند موجب رونق کافه شما باشد. توجه به طراحی داخلی و دیزاین صحیح، از مهم‌ترین نکات در راه‌اندازی یک کافه خواهد بود. اولین چیزی که در ابتدای ورود، توجه مشتری را جلب می‌کند طراحی داخلی کافی است؛ بنابراین بهتر است اصول کلی این دیزاین را رعایت کرده و آن را اجرا کنید.

 

بیشتر بخوانید : طراحی وب سایت رستوران و کافه

 

برخی از اصول مهم در طراحی کافه عبارت‌اند از:

انتخاب تم اصلی

برای کافه خود، یک تم منحصربه‌فرد را انتخاب و آن را به‌درستی اجرا کنید. در این مرحله می‌توانید از طرح‌های خلاقانه و مبتکرانه برای دکوراسیون داخلی کافه استفاده کنید. به‌این‌ترتیب کافه شما صاحب هویتی خاص خواهد شد.

به‌طورکلی برای طراحی کافه می‌توانید تم‌ها و مدل‌های مختلفی را اجرا کنید. این تم می‌تواند متناسب با مشتری‌های شما انتخاب شود. برای کافه‌هایی که بیشترین مشتری‌های آن را جوانان ورزشکار تشکیل می‌دهند، تم اسپرت و ورزشی می‌تواند بسیار مناسب باشد. همچنین می‌توانید از تم‌هایی مانند: تم‌های هنری، تم کتاب، تم کافه گالری، تم‌های فرانسوی و یا تم فیلم و سینما استفاده کنید.

از نکات مهمی که لازم است در انتخاب تم کافه به آنها دقت کنید توجه به سن‌وسال افرادی است که بیشترین مشتریان شما را تشکیل می‌دهند.

برای این کار ابتدا منطقه‌ای که قرار است در آنجا کافی خود را تأسیس کنید را مورد برسی قرار دهید. ممکن است در منطقه موردنظر دانشگاهی وجود داشته باشد در نتیجه بیشترین مشتریان شما از قشر دانشجویان خواهند بود. پس در نتیجه باید کافی خود را متناسب با جوانان و طرح‌های جوان­پسندانه دکور کنید.

همچنین توجه به سطح درآمدی مردم آن منطقه نیز برای طراحی و انتخاب تم اصلی کافه مهم است. نوع نوشیدنی‌ها و میان وعده‌هایی که در آنجا عرضه می‌شوند نیز در انتخاب تم دخیل خواهد بود.

منبع

  • فرهاد عابدی
  • ۰
  • ۰

با طراحی‌ عالی منوی غذای رستوران می‌تواند باعث تحریک اشتهای مشتری و انتخاب‌ رضایت بخشی داشته باشند. در حالت کلی منو چیزی بیش از فهرستی از غذاهای موجود در یک رستوران است. منو رستوران می تواند ابزار تبلیغاتی و معرفی یک رستوران باشد. ما در این مطلب می‌خواهیم به بررسی چند استراتژی مهم در طراحی منوی رستوران بپردازیم که به کارگیری آنها می‌تواند به افزایش مشتریان و در نهایت سود رستوران شما کمک کند، پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید : طراحی منو

5 روش برای بهتر شدن منوی رستوران

به کارگیری این 5 روش می‌تواند به شما در داشتن منویی بهتر کمک کند:

  1. قراردادن غذاهای ویژه و مهم در دیدرس : بیشتر منو رستوران‌ها با توجه به این که چشم مشتریان به طور طبیعی به گوشه سمت راست و چپ بالا توجه می‌کند طراحی می‌کنند. به همین علت صاحبان رستوران‌ها  غذاهای سود بالاتری هستند در این نقطه قرار می‌دهند.
  2. منو را به بخش‌های منطقی تقسیم کنید:
    منوی غذای رستوران
    خود را به صورت منطقی و با قراردادن دسته‎‌بندی‌های صحیح همچون پیش غذا، غذای اصلی، دسر و غیره تقسیم کنید. چیدمان غذاها با گروه‌های منطقی می‌تواند به مشتریان کمک کند تا به سادگی از پیش غذاها شروع  و به ترتیب موارد مورد نیاز خود را سفارش دهند.
  3. از تصاویر غذاها کم‌تر در منوی خود استفاده کنید:
    به طور کلی از تصاویر غذاها در آگهی‌ ناخواسته برای مشتریان ناخوشایند هست. می‌توانید از تصاویر غذاهای خود به صورت حرفه‌ای و باکیفیت بالا استفاده کنید. با تمام این تفاسیر بهتر است کیفیت غذا را به تخیل مشتری خود بسپارید، زیرا عکاسی از غذاها برای همه جذابیت ندارد و ممکن است تصور مشتری را عوض کند.
  4. استفاده از تایپوگرافی مناسب در منو:
    تایپوگرافی می‌تواند با برند رستوران ارتباط مستقیمی داشته باشد و منجر به ایجاد یک منوی خوانا شود. انتخاب نوع فونت در منوی رستوران به انداره فونت، رنگ فونت و غیره بستگی داشته و  می‌تواند قرارگیری آنها با فاصله‌ای منطقی کمک کند تا چشم خسته نشده و به راحتی موارد را بررسی کنند. یادتان باشد که بهتر است بیش از یک نوع فونت را انتخاب کنید زیرا این کار به تشخیص نام‌ها و توضیحات آیتم‌های منو کمک می‌کند و می‌تواند با سهولت بیشتر به بررسی موارد مختلف موجود در منو بپردازد.
  5. از رنگ‌های مناسب برای طراحی منوی رستوران استفاده کنید:
    رنگ‌های موجود در منو را براساس مخاطب هدف خود و موضوع رستوران‌تان انتخاب کنید. استفاده از رنگ‌های مختلف می‌تواند تاثیرات روانی متفاوتی را برای بیننده به همراه داشته باشد. پس یادتان باشد که انتخاب رنگ‌های مناسب برای طرح منوی رستوران می‌تواند علاوه بر تاثیر بر روی مشتری، حال و هوای رستوران و جلب توجه به برخی غذاها را ساده‌تر سازد. به عنوان مثال غذاهای مکزیکی غذاهای تندی هستند به همین دلیل در طراحی بیشتر منوهای این نوع رستوران‌ها از رنگ‌های گرم استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید : انواع منو رستوران چیست؟

ادامه مطلب

  • فرهاد عابدی
  • ۰
  • ۰

پیجر رستورانی چیست و چه کاربردی دارد؟

برخی افراد به دلیل عدم وقت برای پختن غذا به رستوران‌ می‌روند. در گذشته باید مدتی طولانی صبر می‌کردید تا گارسن سفارش شما را تحویل دهد؛ اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی اکثر رستوران‌ها از پیجر استفاده می‌کنند.

پیجر یک جعبه کوچک است که گارسون زمانی که نام شما را صدا می‌زند و سپس آن را به شما تحویل می‌دهد. تا آماده شدن میز و غذا در اطراف رستوران بمانید؛ هنگامی‌که پیجر روشن شد میز شما آماده است و شما پیجر را به مهماندار تحویل دهید.

  • فرهاد عابدی
  • ۰
  • ۰

مشکلات کافی‌شاپ ‌داری

معمولا کافی‌شاپ محیطی است که در آن انواع نوشیدنی‌های سرد، گرم، انواع کیک، دسر، بستنی و... سرو می‌شود. اغلب افراد به‌منظور ملاقات کاری، تفریح، مراسمات مختلف مانند جشن تولد، ولنتاین و... به این مکان می‌روند. سپس در آنجا منو را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بامطالعه آن بتوانید از خوراکی‌ها، نوشیدنی‌ها و قیمت‌های آن‌ها مطلع شوید. مسلما اداره کردن کافی‌شاپ و سرویس‌دهی به همه‌ی مشتریان کار دشواری خواهد بود. به ‌همین منظور قصد داریم در ادامه مشکلات کافی‌شاپ دارای را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با کمک مطالعه این مقاله از بروز مشکلات جلوگیری کنید.

  • فرهاد عابدی