رستوران داری

آشنایی با مدیریت رستوران و کافی شاپ

رستوران داری

آشنایی با مدیریت رستوران و کافی شاپ

  • ۰
  • ۰

چگونگی  راه اندازی کافی‌شاپ

همان طور که در جریان هستید، این روزها عده زیادی می پرسند چگونه کافی‌شاپ راه اندازی کنیم . آن‌ها در نظر دارند تا اقدامات مختلفی برای به موفقیت‌ برسند. برای موفقیت باید از قوانین و ترفندهایی استفاده کنیم

ما نیز تا به حال برخی از این استراتژی‌ها را به شما عزیزان توضیح داده‌ایم. در واقع مقالاتی را در دسترس قرار داده‌ایم که با مطالعه آن‌ها می‌توانید به یکی از بهترین‌ها در این حوزه تبدیل شوید. پس در صورتی که شما هم یک کافی شاپ دارید، توصیه می‌کنیم این دسته از مطالب را به هیچ وجه از دست ندهید.

در اولین قدم، راه‌اندازی کافی‌شاپ شاید با دشواری‌هایی همراه باشد. از این رو و به دلیل اهمیت این موضوع، امروز و در این مقاله قصد داریم تا در خصوص راه اندازی یک کافی شاپ مناسب با تمام استانداردهای لازم با شما صحبت داشته باشیم. تلاش ما بر این است که جزییات فراوانی را به شما بزرگواران آموزش دهیم. پس این مطلب را تا انتها دنبال نمایید.

بیشتر بخوانید : راه اندازی کافی‌شاپ

اولین نکته؛ آیا به این کار علاقه مند هستید؟

افراد زیادی به دنبال کافی‌شاپ راه اندازی کنند و تنها هدف آنها از این کار رسید به سود ولی علاقه ای به این کار ندارند. این در حالی است که اگر شما نیز علاقه مند به کار خود نباشید، مطمئنا نمی‌توانید در آن به موفقیت برسید.

نخستین رمز موفقیت برای افرادی که کافی شاپ دارند، این است که کارشان را با جان و دل انجام دهند. کارهای دیگری هم هست که می‌توان از آن‌ها به سود رسید. پس باید بهترین مسیر را برای خود انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید : هزینه راه اندازی رستوران را چگونه تخمین بزنیم؟

بررسی بودجه راه اندازی کافی شاپ

دومین گام برای این که بتوانید یک کافی شاپ راه اندازی کنید، این است که ببینید آیا بودجه شما مناسب این کار خواهد بود یا خیر. شما نیاز دارید تا تعرفه لازم برای اجاره یک مکان هر چند کوچک به همراه خرید دستگاه‌ها و وسایل مورد نیازتان را برآورد کرده و در آخر به نتیجه برسید.

چنان چه هنوز به بودجه مورد نظر نرسیده‌اید، باید دست نگه دارید و در آینده به سراغ این کار بروید. پیشنهاد می‌کنیم اگر بودجه شما بسیار زیاد هم است، هرگز در این راه ولخرجی نکنید. ابتدا باید ببینید که آیا اصلا ایده راه‌اندازی کافی شاپ در آن منطقه خوب است یا خیر. افراد زیادی بوده‌اند که بودجه‌های هنگفتی را در این مسیر خرج کرده‌اند.

آن‌ها بعدها متوجه شده‌اند که باید این کار را در منطقه دیگری انجام می‌دادند. بودجه شما هر چه قدر کم اما مناسب هم باشد، می‌توانید در ادامه راه و با پیشرفت‌هایی که کسب می‌کنید، کسب و کار خودتان را گسترده‌تر کنید.

حال شاید این سوال را از خود داشته باشید که بودجه لازم برای راه اندازی یک کافی شاپ به چه عواملی بستگی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که عوامل زیادی در این خصوص دخیل هستند. برای نموه می‌توان به موقعیت جغرافیایی اشاره داشت. بدیهی است که هر چه کافی شاپ خود را برای محله‌ای بهتر در شهرها در نظر داشته باشید، باید پول بیشتری را هم بابت خرید یا اجاره آن جا بپردازید.

همچنین جنس و کیفیت وسایلی که استفاده می‌کنید نیز مهم است. برخی از اماکن در ابتدای کار چندان مناسب یک کافی شاپ نیستند. پس صاحبان آن‌ها نیاز دارند تا محیط آن را به کلی تغییر دهند که این خود می‌تواند با خرج‌های زیادی نیز همراه باشد. مسلما هر فردی برای کافی شاپ خود نیاز دارد تا نیروهای کاری را هم استخدام کند.

تعداد این نیروهای کار و همچنین نوع اموری که آن‌ها برای شما و در راستای موفقیت‌هایتان انجام می‌دهند نیز در نوع خود مهم است. برخی از آن‌ها تخصص بالایی در این زمینه دارند و کارهای بیشتری را هم در کافی شاپتان انجام می‌دهند. به همین دلیل است که شاید بخواهید حقوق بیشتری را به آن‌ها بدهید.

بیشتر بخوانید : راه اندازی رستوران در شش گام

کسب دانش لازم

شاید کمتر به این مورد در مسیر راه اندازی کافی شاپ توجه کرده باشید، اما باید بدانید که کسب دانش لازم در خصوص قهوه‌ها، خوراکی‌ها و غذاهایی که در کافه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، اهمیتی وصف نشدنی دارد. شما به عنوان صاحب یک کافی شاپ باید به تمام این موارد مسلط باشید.

در غیر این صورت، نیروهای کار و یا مشتریان اعتماد لازم را به شما نخواهند داشت. در کل قهوه‌ها از تنوع بالایی برخوردار هستند. کتاب‌ها و مطالب زیادی در این خصوص به چشم می‌خورد که می‌توانید نسبت به مطالعه آن‌ها اقدام نمایید.

خدمات خود را تعیین کنید

کافی‌‌شاپ‌ گوناگونی که هر یک خصوصیات خاص خود را دارند و خدماتی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.در این زمینه موفق است که خدمات خود را با بالاترین کیفیت به مشتریان بدهد.

پیشنهاد می‌شود که دفتری را برای امور کافی شاپ خود خریداری نمایید و تمام برنامه‌های لازم و حیاتی را بر روی آن یادداشت نمایید. همچنین خدماتی که قادر هستید تا به مشتریان خود بدهید و فکر می‌کنید که باعث جلب رضایت مردم می‌شود را هم بنویسید. این گونه است که می‌توانید در پیاده سازی آن‌ها به خوبی عمل کنید.

از رقیب ها غافل نشوید

موقعیت جغرافیایی برای راه اندازی کافی شاپ بسیار مهم است. شما باید در آن منطقه به دنبال دیگر کافی شاپ‌ها هم باشید و ببینید که چه خدماتی را به مردم ارائه می‌دهند. بعد از آن، باید خدمات خود را با کیفیت بهتر به نسبت آن‌ها در دسترس قرار دهید.

منبع

  • ۰۰/۱۱/۱۰
  • فرهاد عابدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی