رستوران داری

آشنایی با مدیریت رستوران و کافی شاپ

رستوران داری

آشنایی با مدیریت رستوران و کافی شاپ

  • ۰
  • ۰

ویژگی منوی کافه خوب

یکی از مهم‌ترین ارکان و الزاماتی که ما باید برای یک کافه به همراه داشته باشیم، منو است. منوها می‌توانند بهترین راهنمای ممکن برای مشتریان باشند. بنابراین حداکثر اطلاعات لازم باید در آن‌ها درج شود تا مشکلی از این بابت رخ ندهد. مشتری هنگامی که وارد کافه شما می‌شود، نیاز دارد تا منو را به خوبی بررسی کرده و سپس سفارش خود را به شما اعلام نماید. هر دسر، نوشیدنی یا غذایی که در کافه خود دارید را به او اعلام کنید و در نهایت بتوانید بهترین خدمت را به مشتری ارائه نمایید. در غیر این صورت، مشتری از شما دلسرد و دیگر به سراغ کافه شما نخواهد آمد. همین موضوع به ظاهر کوچک، می‌تواند تبعات زیادی را برایتان به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید : طراحی منو

از این رو، در این مقاله قصد داریم تا به شما بگوییم یک منوی خوب برای یک کافه باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد. نکات نسبتا زیادی را باید در طراحی یک منوی خوب رعایت کرد که البته اکثر آن‌ها ساده هستند و در کمترین زمان ممکن می‌توانید آن‌ها را در دستور کار قرار دهید. پس در صورتی که شما هم یک کافه دارید و به دنبال بهتر کردن روند آن هستید، این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید.

هر چه ساده‌تر، بهتر

در طراحی منوی خود از تم‌ها و طراحی‌های عجیب و غریب استفاده نکنید. افراد زیادی این طور تصور می‌کنند که طراحی‌های بیش از اندازه در منو سبب جلب توجه مشتریان می‌شود؛ در صورتی که هرگز این طور نیست. منوی شما باید ساده اما جذاب باشد و اطلاعات لازم را بتوان در آن مشاهده نمود.

بیشتر بخوانید : انواع منو رستوران چیست؟

رنگ‌ های آرامش بخش

نکته دیگر در ساخت یک منوی خوب برای کافه این است که از رنگ‌های آرامش بخش برای پس زمینه آن استفاده کنید. یک یا نهایتا دو رنگ برای پس زمینه آن می‌تواند کافی باشد و از رنگارنگ کردن آن جدا خودداری نمایید. به این دلیل که کافه فضایی آرامش‌بخش را برای مردم تداعی می‌کند، این رنگ نیز باید به نوبه خود، چنین حس آرامشی را به مردم بدهد.

طبقه بندی خوراکی ها

افراد زیادی هستند که برای منوی کافه خود، طبقه‌بندی خوراکی‌ها را فراموش می‌کنند و یا در کل اعتقادی به آن ندارند. چنین کاری باعث می‌شود که مشتری در پیدا کردن خوراکی مورد نظر خود سردرگم شود و در نهایت احساس رضایت زیادی نداشته باشد. مشتریان معمولا به دنبال این هستند که سفارش خود را در سریع‌ترین زمان ممکن روی میزشان ببینند.

بنابراین فراموش نکنید که باید نسبت به طبقه‌بندی کردن هر یک از این خوراکی‌ها اقدام نمایید. در هر یک از کافه‌ها، خوراکی‌های گوناگونی نظیر نوشیدنی‌های سرد، نوشیدنی‌های گرم، دسرها، ساندویچ‌ها و موارد دیگر موجود هستند که هر کدام از آن‌ها باید در قسمت‌های مختلفی درج شود تا ایرادی از این بابت به چشم نخورد.

اجزای نوشیدنی ها

بدیهی است که برخی از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها ممکن است به چشم مشتریان آشنا نباشد. شاید هم مشتریان در گذشته نام آن‌ها را شنیده‌اند، اما با ظاهر آن سر و کاری نداشته‌اند. این بدان معنا است که شما باید مواد استفاده شده در برخی از خوراکی‌های شناخته نشده خود را وارد منو کنید. در این زمینه، قادر هستید تا این مواد را در پرانتز و رو به روز نام آن خوراکی درج کنید.

درج تصویر از آن خوراکی

مطالعات نشان داده است که اگر بتوانید تصویری را در کنار نام هر یک از خوراکی‌ها درج نمایید، تاثیر بیشتری بر ذهن مشتریان خواهد گذاشت. تنها کافی است که تصویری هر چند کوچک را در کنار نام خوراکی‌ها یا نوشیدنی‌ها قرار دهید تا تمایل مشتریان برای سفارش آن محصول بیشتر شود. ضمن این که اگر مشتری با ظاهر آن خوراکی آشنایی نداشته باشد، به این طریق می‌تواند آشنایی لازم را پیدا کند.

شرح جزییاتی مانند یک نفره یا دو نفره بودن خوراکی ها

ضمن این که درج برخی دیگر از اطلاعات در منوی کافه خوب مانند این که آن غذا و حجم آن برای یک نفر مناسب است یا دو نفر نیز به نوبه خود الزامی خواهد بود. اگر چنین کاری انجام ندهید، مشتریان ممکن است خرج‌های اضافی کنند. برای نمونه یک مشتری شاید با غذایی دو نفره مواجه شود و از این که شما چنین اطلاعی را در اختیارش قرار نداده‌اید، دلسرد شود. البته اطلاعات دیگری نیز می‌تواند در این خصوص مناسب باشد؛ مانند این که حجم برخی از خوراکی‌ها به چه اندازه است.

دقیقا مطابق با منو عمل کنید

وقتی که مشتری وارد کافه شما می‌شود، این یعنی به شما و کارتان اعتماد کرده است و اگر بتوانید خدمات خوبی را به وی ارائه دهید، باز هم شانس آمدن به محل کار شما را خواهد داشت. در همین راستا، یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که دقیقا مطابق با منوی کافه عمل کنید و چیزی را کم و کسر باقی نگذارید.

برای نمونه باید گفت که کیفیت، کمیت، شیوه پخت، ظاهر خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها و هر چیز دیگری باید مانند چیزی باشد که وعده‌اش را در منو داده‌اید. زمانی که مشتریان ببینند که شما تا این حد پایبند به کارتان هستید و از هیچ تلاشی برای خدمت رسانی به مشتریان دریغ نمی‌کنید، بی شک رضایت فراوانی را از عملکرد شما خواهد داشت. با رعایت همین نکته ساده می‌توانید مشتریان بسیار بیشتری را در کافه خود داشته باشید و لذت ببرید.

منبع

  • ۰۰/۱۱/۰۲
  • فرهاد عابدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی